конопац
  • slika skole
    Свечаност поводом дана школе
  • federsammler737
    Презентација књиге "Fietje und Arti an den Zauberflüssen"
  • vanredni
    ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ВАНРЕДНЕ УЧЕНИКЕ
  • student-test-tab1
    РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ЗАДАТАКА И ТЕСТОВА
  • vazna obavestenja
    Почетак школске године
  • rss

СТУДИЈСКО ПУТОВАЊЕ У ЋИВИДАЛЕ

Десет ученика (седам из III4/и  и три ученице II4/и) су били гости школе гимназије Паоло Диаконо из Ћивидалеа од 20.04. – 24.04.2015. заједно са професоркама Јеленом Гавровић и Јасном Петровић.

Допутовали смо у раним јутарњим часовима аутобусом до Трста одакле смо школским комбијем отишли за Ћивидале, где су нас дочекали ученици и њихови родитељи. Наши ученици су  смештени у породицама ђака ове школе.

Ћивидале –  Понте ди Диаволо

Гимназија Паоло Диаконо

У 17 часова, после одмора у породицама, посетили смо Словеначки мултимедијални  музеј СМО у Сан Пиетру ал Натизоне у који смо се одвезли колима наших домаћина.

Испред музеја

У уторак 21.04. од осам до десет су нам ученици лицеа  путем презентација представили своју школу, школски систем и знаменитости свог града.

Од 10-12 наши ученици су били на часовима са ђацима који су их угостили. Професорке Јелена и Јасна такође су биле на часу професора Доменика Пинта, професор филозофије је импровизовао због нас час историје. Занимљивости су да у школи немају дневнике рада, а свака учионица има паметну таблу, лап-топ, интернет и пројектор.

Ученици 3А и њихове карикатуре на зиду учионице

После часова обишли смо са стручним водичем манастир Санта Мариа ин Вале, цркву Сан Ђорђо ин Вале и лангобардски Темпието.Сваки дан је за професоре и све ученике организован ручак у мензи Конвита. После ручка смо обишли Археолошки музеј, Дуомо и музеј Дуома, као и келтску гробницу у сред града.

Среда 22.04.  Одлазак у Горицу колима у пратњи професора Алесандра Гуљелмотија, који је главни организатор нашег боравка и неуморни пратилац свих предвиђених активности, Паоле Гуљелмоти и Доменика Пинта.Активност предвиђена само за наше ученике. У Горици смо видели Музеј Првог светског  Рата (Мuseo della Grande Guerra), ученицима се веома допала поставка музеја као и кустос која је сјајно објаснила исту; видели смо Музеј моде и тврђаву–замак као и сам град.

Поглед на Горицу са тврђаве

Обилазак кастела

После ручка у Ћивидалеу у мензи Конвита смо возом отпутовали у Удине где смо у пратњи стручног водича испратили збирку савремене уметности у Кази Каваацини, обишли смо Дуомо и центар града. Штета да нисмо боравили дуже и видели још неке чувене знаменитости  …

Четвртак 23.04. Од 8-10 презентације ученика у великој сали школе, од 10 -12 часова настава за све нас, овај пут су професорке биле на часу италијанског и латинског језика; од 12- 1340 обилазак града и посета најстаријој апотеци Форназаро као и кући власника апотеке, чија кућа  лежи на археолошком налазишту из римског периода.

Антички Рим испод трпезарије…

У најстаријој апотеци у Ћивидалеу

После ручка одлазак колима, само наши ученици, у место Ђемона где смо уз стручног водича обишли градски музеј, Дуомо и трезор Дуома. У повратку смо, такође уз стручног водича, обишли Венцоне, занимљиво место које је под патронатом Унеска. У крипти Сан Микаеле могли смо да видимо чувене мумије из Венцонеа.

Ђемона-испред Дуома

Петак 24.04. У осам састанак са ученицима испред Лицеа, потом посета двема приватним палатама прво је у ствари замак са дугом историјом Крајгер-Канусио и потом прелепа палата грофа Понтоти, која је данас власништво породице  Брозадола. Палата је декорисана импресивним  фрескама из  XVIII века, које је урадио Тијеполов ученик  Франческо Кјаротини.

У палати Понтоти-Бразадола

Панорама Ћивидалеа

Књижевник српског порекла Никола Савић је као гост школе причао о свом животу и раду. После смо се неформално дружили с њим у оближњем кафићу.

У рано поподне,  кренули смо школским комбијем у Трст. Обишли смо хабзбуршки чувени дворац Мирамаре, православну цркву Св. Спиридона и имали врло мало времена да видимо град. Наши домаћини су морали раније да се врате тако да су нас испратили већ у 19 часова. Аутобус је пошао на време у 21 час и у 6 часова ујутру смо допутоали без проблема за Београд.

На овом студијском путовању видели смо много занимљивих места, сви смо понешто ново научили, сви имамо ново лепо искуство, захваљујући нашим домаћинима који су се максимално потрудили да наш боравак буде пријатан, да има образовни и културни значај како за наше ученике, који су се показали у најбољем светлу, тако и за нас професоре.

Сарадња ће се наставити и убудуће.